تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۹۴۷۰۸
سرویس خبر : انرژی

چند خبر مهم درباره نفت | تعیین زمان نشست اضطراری اوپک پلاس

می متالز - درحالی زمان نشست اضطراری اوپک پلاس همچنان با گمانه زنی همراه است که رایزنی ها در این خصوص برای حضور روسیه ادامه دارد.
چند خبر مهم درباره نفت | تعیین زمان نشست اضطراری اوپک پلاس

به گزارش می متالز، یک منبع موثق از برگزاری جلسه فوق العاده اوپک پلاس در روز دوشنبه 6 آوریل بوسیله ویدئو کنفرانس خبرداد. همچنین وزارت انرژی آذربایجان امروز- جمعه از احتمال مشارکت همه کشورهای عضو اوپک پلاس در نشستی در تاریخ ۶ آوریل(18 فروردین) خبر داد.

پتروتحلیل همچنین نوشته وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع در آمریکا، از احتمال خاموش کردن سکوهای فرا ساحلی خلیج مکزیک خبر داده است. اگر آمریکا به همه تاسیسات خلیج مکزیک خاموشی بدهد بدان معنی است که از تولید روزانه ١٣میلیون بشکه ای، ٢ میلیون بشکه کم خواهد کرد.

در همین حال به نظر میرسد صحبت (ترامپ) از کاهش ١٠ میلیون بشکه اى تولید نفت کاملا واقع بینانه و صحیح است.

فاندامنتال نوشته، کارشناسان معتقدند که البته در مقیاس جهانى! تمام تولید کنندگان نفت در سطح جهان از جمله خود امریکا نیز باید در این کاهش حجم تولیدات مشارکت کنند.

رایزنی پوتین با غول‌های نفتی روسیه/ افزایش گمانه‌زنه‌ها از حضور روسیه در نشست اخیر اوپک پلاس

همچنین اقتصادآنلاین نوشته که روز جاری رئیس جمهور روسیه با روسای شرکت های بزرگ نفتی این کشور بصورت ویدیو کنفرانس مذاکره کرد. بحث و بررسی پیرامون نوسانات قیمت نفت و همچنین راهکارهای پیش روی روسیه در جهت افزایش سهم از بازار همزمان با تعادل بخشی به قیمت نفت از مهم‌ترین موارد بحث شده در این نشست بود.

روز جاری اوپک از رگولاتور های صنعت شیل آمریکا برای حضور در نشست اضطراری اوپک پلاس در روز ۶ آوریل دعوت کرده است. اما هنوز خبری از تایید حضور روسیه در این جلسه منتشر نشده است..

پوتین از احتمال کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت خبر داد

فارس هم نوشته رییس جمهور روسیه شامگاه جمعه از احتمال کاهش تولید نفت به میزان ده میلیون بشکه نفت در روز یا حتی بیشتر خبر داد و گفت: ما برای همکاری با ایالات متحده آمریکا در مورد بازار نفت آماده‌ایم.

عناوین برگزیده